Oscar Kundeservice FAQ

 

Hos Oscar gør vi alt for, at vores kunder er glade og tilfredse. Vi hører derfor gerne fra dig, hvis du har spørgsmål til vores biludlejning, eller problemer med din booking. Du er altid velkommen til at kontakte os på mail, telefon eller chat. Vi gør vores bedste for at hjælpe dig!
 
Før du ringer ind til vores kundeservice, kan du her se de hyppigst stillede spørgsmål. De kan måske hjælpe dig på vej.

Da alle afdelinger hos Oscar er selvstændige, skal alle biler og trailere altid afleveres samme sted som ved afhentningen.

Ja, alle vores biler kan køres med kategori B kørekort.

Der er som udgangspunkt ikke aldersbegrænsning eller krav til, hvor længe du har haft kørekort, når du lejer en bil hos Oscar. I nogle tilfælde kan der dog være en aldersbegrænsning ved leje af varevogne, flyttebiler, autotransportere eller luksusbiler. Når du har klikket på den ønskede bil, vil det stå på siden, hvis der er aldersbegrænsning på den valgte bil.

Det afhænger af din alder og betalingstype, om der er depositum på lejen. Betaler du med kreditkort, er der som udgangspunkt intet depositum; men betaler du med debetkort, kan det forekomme, og vil blive vurderet med afsæt i din alder og valg af biltype. Hvis du vil læse mere om depositum, klik her.

Ved afbestilling indenfor 48 timer før afhentningstidspunktet, har Oscar ret til at opkræve hele beløbet. Hvis afbestillingen sker før 48 timer inden afhentning, vil du kun skulle betale 25% af lejeprisen. Ved afbestillingen eller spørgsmål om det, kontakt os på tlf. 42909048.

Prisen for ekstra kilometer afhænger af, hvilken bil du vil leje samt hvor mange kilometer du skal bruge. Du kan vælge at forudbestille kilometer med mængderabat. Et andet valg er at betale en standardpris pr. kilometer, ud fra det nøjagtige antal kørte kilometer, som er bestemt ud fra bilens type og størrelse.

Vores lejeperiode er som udgangspunkt fra morgen til morgen, men afhentnings- og afleveringstidspunktet kan variere fra afdeling til afdeling. Afhentningen kan i mange tilfælde ske senere, dog skal det være inden for afdelingens åbningstid. Nogle afdelinger har en nøgleboks, og dermed kan bilen afleveres uden for åbningstiderne; dog skal det ske inden for lejeperioden.

Prisen er altid inklusiv kasko og ansvarsforsikring, dog vil der være en selvrisiko ved evt. skader. Ved tilkøb af en selvrisikoforsikring kan du nedskrive din selvrisiko for lejen. Prisen for tilkøb af forsikringer kan variere fra afdeling til afdeling.

Du må gerne køre i udlandet med vores biler, men du skal betale et gebyr, så forsikringen også er gyldig i udlandet. Gebyret kan tilkøbes under bookingprocessen, og prisen kan variere fra afdeling til afdeling.

Når du booker en bil hos Oscar, er dét de oplysninger, der bliver indtastet i bookingprocessen, som også kommer til at stå på lejekontrakten. Det betyder, at det er oplysninger om chaufføren og eventuelle ekstra chauffører, der skal anvendes i bookingprocessen.

I mange tilfælde er det muligt at se målene på bilerne, når du klikker på ‘mere information’ på vores biler efter en søgning. Hvis målene ikke er oplyst, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 42909048.

Når du lejer bil ved Oscar, er det inklusiv vejhjælp, da vi ønsker at give dig den bedste sikkerhed. Du kan se telefonnummeret på vejhjælp i toppen at lejekontrakten, som du får udleveret ved afhentning af bilen.

Hos Oscar tager vi desværre ikke imod kontanter, men du kan betale med både debet- og kreditkort.

Brændstof er ikke inkluderet i prisen. Bilen skal afleveres med samme brændstofniveau, som ved afhentning.

Andre personer må gerne køre bilen, hvis de er påført lejekontrakten som ekstra chauffør/medlejer og har et gyldigt kørekort. Kørekortet skal fremvises ved afhentningen.

Bilen skal afleveres i samme stand, som ved afhentningen. Det vil sige, at den skal rengøres, hvis den under lejeperioden er blevet beskidt. Du vil blive opkrævet et rengøringsgebyr ved manglende rengøring af bilen.

Hvis du vil undgå et gebyr for at køre ind på en genbrugsplads, skal du oplyse, at det er en udlejningsbil. Glemmer du dette, vil du få tilsendt en gebyropkrævning.

Hverken dyr eller rygning er tilladt i vores lejebiler. Hvis du ikke respekterer de indgåede aftaler med afdelingen, vil du blive opkrævet et gebyr.

Ved afhentningen af bilen skal du medbringe betalingskort, kørekort og sygesikringsbevis.

Priserne inkluderer billeje, skade- og tyveriforsikring, moms samt 100 km pr. dag. Herudover er der en række tilkøbsmuligheder, så som tilkøb af ekstra kilometer, ekstra forsikringer og tilbehør.

Priserne kan variere lidt fra afdeling til afdeling, fordi Oscar er franchisebaseret. Dette kan gælde både for lejepriser og forsikringer. Du er dog altid sikret den pris, som du får oplyst, når du booker en bil.

Som lejer af en bil, er du ansvarlig for alle parkerings- og fartbøder under din lejeperiode. Betaler du ikke bøden, vil Oscar opkræve beløbet og et administrationsgebyr for behandling af bøden.

Ved spørgsmål til lejen eller ændringer i lejen, fx lejens længde kan du kontakte vores kundeservice på 42909048.

Du skal selvfølgelig kunne fremvise et gyldigt kørekort. Har du lige fået kørekort eller af anden grund har midlertidigt kørekort, kan du desværre ikke leje en bil hos Oscar. Hvis du ikke har et kørekort fra et EU-land, skal du fremvise internationalt kørekort.

Kontakt information

Vi strikker gerne et tilbud sammen, som dækker lige præcis dine behov. Det gælder både til privat og til erhverv. Ring eller skriv endelig, hvis du har spørgsmål, forespørgsler eller ris og ros.

Kundeservice

Telefon: 42909048

Mail: [email protected]hejoscar.dk

Virksomhedsadresse

Oscar Biludlejning ApS
Møllegade 32
8000 Aarhus C
CVR: 40812210

Åbningstider

Mandag - Fredag 08:00 - 18:00
Lørdag - Søndag* 08:00 - 13:00

*Inklusiv helligdage.

Book online

BILUDLEJNING